شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۵ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، حسن ابراهیمی از سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی وهمکاری کارشناسان حیات وحش اعزامی از مرکز استان وتعدادی از دوستداران حیات وحش ومحیط زیست شهرستان وحوش منطقه به صورت خطی وهم زمان مورد پایش وسرشماری قرار گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با بیان اینکه خوشبختانه روند زیست و تکثیر گوزن زرد در این سایت رو به افزایش است افزود: در این سرشماری تعداد ۹۵ راس گوزن زرد نر و ماده نابالغ مورد شمارش و آماربرداری قرار گرفت، درصد رشد جمعیت این گونه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است ، این سایت از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد در محدوده ۳۰۰ هکتاری شرق ارسنجان در جنگل خلیل بیگ‌ عملا فعالیت خود را آغاز کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه امنیت زیستگاه، تامین علوفه به‌موقع ، پایش وکنترل مدام ومدیریت مطلوب و بهینه از شاخص ها و مولفه های بسیار خوب این سایت در زادآوری وجمعییت بسیار مطلوب این گونه به شمار می رود اضافه کرد: این سایت یکی از سایت های موفق در کشور وبه عنوان سایت مولد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده است واز بهترین مراکز تکثیر وپرورش این گونه ارزشمند در کشور به شمار می رود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان هدف از نگهداری این گونه را احیا نسل ومعرفی این گونه به زیستگاه‌های طبیعی در کشور دانست و اضافه کرد: در دی ماه سال قبل تعداد ۱۳ راس از این گونه زنده گیری وبه میان کتل شهرستان کازرون انتقال داده شده است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه امسال سالی خوب برای افزایش جمعیت و تکثیر گوزن های زرد در مناطق محیط زیستی استان فارس است گفت: پس از خبرهای خوب زایش گوزن های زرد در پهنه های تکثیر و پرورش این گونه ارزشمند در شهرستان ارسنجان رو به افزایش است.

 

کد خبر 223009

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید